Morwyn - Švýcarka kolem roku 1470

Komplexní poradenství v rekonstrukci historických a fiktivních postav.
Odpovědět
Avatar uživatele
Morwyn
Příspěvky: 6
Registrován: 05 Črv 2012, 12:03
Místo/Bydliště: Praha

Morwyn - Švýcarka kolem roku 1470

Příspěvek od Morwyn »

Zdravím,

po dotazu v jiné sekci fóra a prostudování dalších materiálů jsem si trochu upřesnila představu o plánovaném odění a zkouším štěstí zde :) Podotýkám, že jsem naprostý nováček, a ráda bych odhalila chyby dříve, než budou šaty ušity. Zobrazovaná osoba by tedy měla být průměrná měšťanka z nepříliš prosperujícího města, která se motá okolo vojenského tábora Švýcarů. Mým problémem je, že se prostě nedokážu rozloučit s představou šatů burgundského typu s výstřihem do V, tak řeším, jestli by byly přijatelné v jakési upravené, neluxusní verzi. Viděla jsem například fotku jedné rekonstrukce, kde byly typické kožešinové lemy nahrazeny látkovými a široký látkový pás užším koženým.

Ve Spiezer Schilling je několik obrázků, kde to vypadá, že nositelka má véčkové šaty přes bílé spodní šaty (ačkoliv jsem tedy vyčetla, že se nosily jako třetí vrstva šatů, což bych ráda měla i já), takže tedy asi lze říct, že to nebyly šaty jen pro vyšší vrstvy? Odkazy zde: http://www.in-nova-corpora.ch/bilder/fr ... g/sps3.JPG a http://www.in-nova-corpora.ch/bilder/fr ... /sps10.JPG a http://www.in-nova-corpora.ch/bilder/fr ... g/sps4.JPG

Na výše odkázaných obrázcích mají šaty buď dlouhé široké rukávy nebo krátké rukávy, přesto bych se pokud možno držela častěji zobrazované verze, kde jsou dlouhé a úzké (a většinou s lemem), což mi přijde mimo jiné praktičtější.

Co se opasku týče, mohly se prý nosit i bez něj. Ideálně bych tedy vyšla z tohoto obrázku http://cadieux.mediumaevum.com/Guillaum ... se_(2).jpg a nahradila ten červený ozdobný normálním úzkým koženým s příslušenstvím. Jestli je to tedy přípustné.