rehtu
rehtu
Obleček dle burgundské módy.Zbylo mě pár metrů bav.sametu a nechtělo se mi ho vyhodit.
Tak jsem si nechal ušít houpelande(nechtělo se mi dělat ty rukávy) chaperon jsem dělal sám,kruh je vycpávaný zbytky látek.
Tak jsem si nechal ušít houpelande(nechtělo se mi dělat ty rukávy) chaperon jsem dělal sám,kruh je vycpávaný zbytky látek.
- Přílohy
-
- Jan Vratislav z Mitrovic
- rehtu.jpg (57.47 KiB) Zobrazeno 11776 x
Re: rehtu
Rehtu, i když pominu ten materiál, tak mě nějak strašej ty rukávy. Mě to burgundsko jako takový přijde střihově jednoduchý a když projedu toho Rogiera van Weydena nebo Hanse Memlinga, tak najít na těch kabátech pachy s tím dubovím listím mi moc nejde.
Rozhodně je to krok správným směrem, celé to ale nějak nesedí.
J.
Rozhodně je to krok správným směrem, celé to ale nějak nesedí.
J.
Power is a dimension which raises all these concerns a thousand fold. With power you can indulge corrupt motives with corrupt behavior, coerce others into collaborating or submitting to your corruption, and impose the consequences of it on many innocent people much more easily. Why is then everybody willing to offer endless benefits of a doubt to the powerful, and none to the powerless?
Re: rehtu
No když koukneš tady, třeba ten Rogier vander Weyden tak ten maloval právě hodně ten burgundskej dvůr.
Já třeba mám ten zelenej kabát šitej podle obrazu kde je jakýsi šlechtic jako donátor - a je zajímavý tím, že tentýž malíř holadnské školy namaloval téhož šlechtice v rozmezí cca 20 let jako téhož donátora. (Na tom prvním obraze je mu ovšem asi 20 let a je to mladík, kdežto na druhém vyžilý alkoholik s banatým červeným nosem - vypadá trochu jako "Godfrei udatný")
http://www.abcgallery.com/W/weyden/weyden16.JPG
Tady taková luxusnější houpelande
http://www.abcgallery.com/E/eyck/eyck1.JPG
A tady právě vidíš ty rukávy které jsou sice široké k lokti ale pak zabrané k zápěstí, je to velice specifický tvar. Asi kdybych štoural, tak najdu i pachy, ale tohle je typické.
J.
Já třeba mám ten zelenej kabát šitej podle obrazu kde je jakýsi šlechtic jako donátor - a je zajímavý tím, že tentýž malíř holadnské školy namaloval téhož šlechtice v rozmezí cca 20 let jako téhož donátora. (Na tom prvním obraze je mu ovšem asi 20 let a je to mladík, kdežto na druhém vyžilý alkoholik s banatým červeným nosem - vypadá trochu jako "Godfrei udatný")
http://www.abcgallery.com/W/weyden/weyden16.JPG
Tady taková luxusnější houpelande
http://www.abcgallery.com/E/eyck/eyck1.JPG
A tady právě vidíš ty rukávy které jsou sice široké k lokti ale pak zabrané k zápěstí, je to velice specifický tvar. Asi kdybych štoural, tak najdu i pachy, ale tohle je typické.
J.
Naposledy upravil(a) hawkwind dne 07 Bře 2009, 13:11, celkem upraveno 1 x.
Power is a dimension which raises all these concerns a thousand fold. With power you can indulge corrupt motives with corrupt behavior, coerce others into collaborating or submitting to your corruption, and impose the consequences of it on many innocent people much more easily. Why is then everybody willing to offer endless benefits of a doubt to the powerful, and none to the powerless?
Re: rehtu
S Wágnerem je potíž, protože on hodně překresloval starší věci, třeba z LeDuca ve kterých už byly chyby, protože LeDuc sám architekt některejm věcem prostě nerozuměl. Co je na tom Wágnerovi nejcenější je ten rejstřík podle kterého se nechá najít originál obrazu ze kterého je to překreslené - ten ovšem nikdo na web nenaskenoval.
Další problém ovšem je, že můžeš mít originál oděvu na obraze, který má určitou fazónu a nějak se na těle chová, když ho ale porovnáš s dochovaným oděvem a rozložíš ten střih, tak je tam něco divně, protože to prostě nemohlo fungovat - tedy mohlo, pokud něco dodáš, například vypodložení, vycpávky kalounky který to někde přidržej a samozřejmě ne že se to tupě překopíruje na čtverečkovaném papíře - musí se to přestříhat na tu dotyčnou osobu. Pokud se to tupě kopíruje většinou se to pak chová jako hadr.
J.
Další problém ovšem je, že můžeš mít originál oděvu na obraze, který má určitou fazónu a nějak se na těle chová, když ho ale porovnáš s dochovaným oděvem a rozložíš ten střih, tak je tam něco divně, protože to prostě nemohlo fungovat - tedy mohlo, pokud něco dodáš, například vypodložení, vycpávky kalounky který to někde přidržej a samozřejmě ne že se to tupě překopíruje na čtverečkovaném papíře - musí se to přestříhat na tu dotyčnou osobu. Pokud se to tupě kopíruje většinou se to pak chová jako hadr.
J.
Power is a dimension which raises all these concerns a thousand fold. With power you can indulge corrupt motives with corrupt behavior, coerce others into collaborating or submitting to your corruption, and impose the consequences of it on many innocent people much more easily. Why is then everybody willing to offer endless benefits of a doubt to the powerful, and none to the powerless?
Re: rehtu
Troufám si oponovat i některé jeho interpretace zbrojí a zbrojných částí z iluminací... např. můj oblíbený Eleazar zabíjející slona z Krumlovského sborníku:)Maršálek napsal:k Wágnerově publikaci - oděvy dělala Drobná a má tam skutečně mnoho hrubých chyb, daných nepochopením daného oděvu. Doporučuji vycházet z originálů, které jsou k obrázkům citovány
Protož, prosím, povstaň Pane Bože vojsk, silný mstiteli, jenž mstíš hřiechy otcóv nad syny až do třetieho i čtvrtého pokolenie! Pozdvihni sě, jenž súdíš zemi, odplať otplatu pyšným a na tohoto přezřejmého potupitele tvého nepoškvrněného zákona a znamenitého haněče a tvých věrných lítého záhubci ruku tvé pomsty ztáhni!
Re: rehtu
Hledal jsem víc vyobrazení abych to mohl porovnat.
a tady je taky něco http://www.3owls.org/sca/costume/garb5.htm
a tady je taky něco http://www.3owls.org/sca/costume/garb5.htm
- Přílohy
-
- Houppelande nem.jpg (298.96 KiB) Zobrazeno 11457 x
- Radim Vaňousek
- Sponzor Brodce
- Příspěvky: 965
- Registrován: 02 Pro 2006, 14:54
- Místo/Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Re: rehtu
Zdá se mi to celkem povědomě spatlané.
Vysochaný chaperon s je typický pro léta cca 1440-1470 (možná i dále) a houppelande+ opasek bych viděl tak max. 1430.
BTW -podle všech značek a vodítek bych řekl, že je to vévoda Philip III. zvaný Dobrý, v raném stádiu své moci (tj. kolem roku 1420)
Vysochaný chaperon s je typický pro léta cca 1440-1470 (možná i dále) a houppelande+ opasek bych viděl tak max. 1430.
BTW -podle všech značek a vodítek bych řekl, že je to vévoda Philip III. zvaný Dobrý, v raném stádiu své moci (tj. kolem roku 1420)
Re: rehtu
Odívání moc nerozumím, takže pokud budu říkat nesmysly omlouvám se. Vycházím jen z porovnání těch dvou reprodukcí a fotky výše. Přemýšlel jsem co mi na fotce proti reprodukci nesedí. Našel jsem dva podstatné rozdíly. První - na reprodukci se kabátec řasí asi tak od úrovně podpaždí, na fotce vlastně až od pasu, přičemž nad pasem jsou nějaké sklady jen trochu naznačené. Řasení by podle mě mělo začínat asi v místech kde máš první zapnutý knoflík. Druhý - rukávy na fotce jsou sice hodně široké, širší než na reprodukci, ale podle mého názoru by podle reprodukce měly být o něco delší. Výsledkem je, že na první pohled na mě působí kostým na fotce trochu divně. Řekl bych, že je na něm proti reprodukci "málo látky". Neber to jako osobní útok a doufám že Ti nějak neubližuji. Je to jen můj názor a jak jsem napsal odívání nijak zvlášť nerozumím.rehtu napsal:Obleček dle burgundské módy.Zbylo mě pár metrů bav.sametu a nechtělo se mi ho vyhodit.
Tak jsem si nechal ušít houpelande(nechtělo se mi dělat ty rukávy) chaperon jsem dělal sám,kruh je vycpávaný zbytky látek.
- Radim Vaňousek
- Sponzor Brodce
- Příspěvky: 965
- Registrován: 02 Pro 2006, 14:54
- Místo/Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Re: rehtu
skorpion: podle vyobrazení nejčastěji hedvábný samet, stejně tak kvalitní vlněné sukno (v té době asi "kvalitní" mohlo vypadat jako to dnešní strojové), potom těžký brokát či ornát. Záleží na kterém dvoře.
Např. Burgundsko se od počátku patnáctého století se vzorama mírnilo, Takže se používalo nejvíce sametu a sukna.
Např. Burgundsko se od počátku patnáctého století se vzorama mírnilo, Takže se používalo nejvíce sametu a sukna.
Re: rehtu
vrela vdaka. planujem tiez nejaky honosny kostym.. len mam problem s brokatom hlavne so vzormi na tych dnesnych nejak mi nesedia.. mam predstavu o cierno striebornej kombinacii .. alebo nieco tmavozelene.. nieco podobne ako na tom obrazku chlap napravo.
- Radim Vaňousek
- Sponzor Brodce
- Příspěvky: 965
- Registrován: 02 Pro 2006, 14:54
- Místo/Bydliště: Brodce
- Kontaktovat uživatele:
Re: rehtu
skorpion:
Co se týče brokátu, tak si se vzory moc hlavu nedělej. Pan Petr Voda (Posadow) totiž zjistil, že se ve středověku používali brokáty s chobotnicema, čínskejma drakama, delfínama, atp. a má to i řádně historicky podložené.
Jinak krásné brokáty prodáváme my
A doporučuji nehledět jestli je 50%, nebo 100% hedvábný. je to poznatelné pouze na omak, a to se v tom musíš už trochu vyznat.
http://www.sartor.cz/index.php?cPath=32_60
http://www.sartor.cz/index.php?cPath=32_41
Omlouvám se, že některé barvy vypadají vybledle -brokát je dost neposlušný, páč mění barvy a navíc jsem fotil pod žárovkou.
Co se týče brokátu, tak si se vzory moc hlavu nedělej. Pan Petr Voda (Posadow) totiž zjistil, že se ve středověku používali brokáty s chobotnicema, čínskejma drakama, delfínama, atp. a má to i řádně historicky podložené.
Jinak krásné brokáty prodáváme my
A doporučuji nehledět jestli je 50%, nebo 100% hedvábný. je to poznatelné pouze na omak, a to se v tom musíš už trochu vyznat.
http://www.sartor.cz/index.php?cPath=32_60
http://www.sartor.cz/index.php?cPath=32_41
Omlouvám se, že některé barvy vypadají vybledle -brokát je dost neposlušný, páč mění barvy a navíc jsem fotil pod žárovkou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů