Varkoč- polovica 14.stor.
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
plátkové zlato?
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Neumím zafixovat přírodní pigmenty při malbě na látku, proto bez okecávání používám moderní barvy a to jak při malbě na oděvy, tak i na praporce. Pokud by to pro tebe bylo i tak zajímavé, tak se rád podělím o své zkušenosti, ale nikomu to nevnucujiSasha napsal:Ešte jedna otázočka...už dlhší čas chcem skúsiť maľovanie zlatých vzorov na hodváb (...aj maľovanie vlajok a iných srandičiek)...lámem si však hlavu, akú farbu na hodváb použiť, aby to malo požadovaný kovovo-zlatý vzhľad, nie len akási matná hnedá trblietajúca sa škvrna...skrátka...ako dosiahnuť požadovaný dobový vzhľad. Aké farby používate, ak ste už túto techniku praktikovali? Mala by byť 100% krycia, ak sa chápeme...čiže tmavý podklad by farbe problémy robiť nemal...
Nejstarší nošený malovaný oděv má cca 10 let, stejně jako naše nejstarší korouhve, které trávily nejednu noc venku na dešti.
- erbovní surcotte s motivem zlatého draka http://www.kostym.cz/Cesky/8_Krejcovstv ... 11_03A.htm
a vinného keře na druhé straně http://www.kostym.cz/Cesky/8_Krejcovstv ... 11_03B.htm
- pár korouhví viewtopic.php?f=7&t=162&start=360
viewtopic.php?f=7&t=162&start=90
viewtopic.php?f=7&t=162&start=300
- relikviář (malba na plátno) viewtopic.php?f=7&t=162&start=315
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Vzdělání při člověku nectném je toliko jako šperk v rypáku svině. J. A. Komenský
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Souhlas, že návod malování na látku je v odkazovaném Cenninim. Mě osobně se to ale nedaří - malované věci mi neustojí exponování povětrnostními vlivy (vítr, déšť). Ne nadarmo to byla mistrovská záležitost Z pohodlnosti tak sám sahám po moderních barvách.
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Z praktických dôvodov aj ja premýšľam nad modernými farbami. Už nejaký čas pokukujem nad farbami na textil a hodváb v jednej našej textilnej predajni, ale tá zlatá sa mi konzistenčne zdá byť nedostačujúca, tak neviem. Asi budem musieť vyskúšať na nečisto ako vyzerá, inak to nevidím.
A plátkové zlato som tam videla tiež, ibaže bolo určené na povrchy ako je kov, drevo, sklo..etc...textil sa tam nespomínal...možno to za pokus stojí, ovšem sa bojím, či by to lepidlo nepoškodilo hodváb a či by to vôbec držalo, keďže tam bolo písané, že sa fixuje lakom
A plátkové zlato som tam videla tiež, ibaže bolo určené na povrchy ako je kov, drevo, sklo..etc...textil sa tam nespomínal...možno to za pokus stojí, ovšem sa bojím, či by to lepidlo nepoškodilo hodváb a či by to vôbec držalo, keďže tam bolo písané, že sa fixuje lakom
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Teraz ma napadá...ako riešiť točenicu na prilbu? Modročervená, alebo kombinácia erbová farba-kov? Koruna na helme v prípade že môj drahý nie je zrovna modrej krvi, mi pripadá trošku divná... Čo mi vytvára ďalšiu otázku (:D áno ja viem, neprestávam sa pýtať...), a to či koruna ako erbová figúra priamo v štíte je na 14. storočie vhodná...alebo či stačí zmeniť jej tvar? Na pečatiach síce vídavam zjednodušený erb vo forme -koruna, na nej rameno a meč/šabľa v ruke...ale pečate sú neskoršieho datovania. Preto som opäť na pochybách...predsa len radšej budem 100x merať a raz strihať ako si niečo prineskoro rozmyslieť
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Korunky na helmech bývaly i jenom helmovní- tedy tvůj milý nemusí být nutně vysoká šlechta. Korunky, točenice atd. měly zakrýt uchycení klenotu.
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Souhlas, že helmovní korunky patří vedle točenic k heraldickým prvkům úplného erbu, ale osobně je neznám na relevantních pramenech před renesancí. Objevují se běžně v mladších a současných erbovnících, ale nenašel jsem je v těch nejstarších pro naši dobu a počátek 15. st.Mahy napsal:Korunky na helmech bývaly i jenom helmovní - tedy tvůj milý nemusí být nutně vysoká šlechta. Korunky, točenice atd. měly zakrýt uchycení klenotu.
Za relevantní prameny bych tady považoval dobové erbovníky, pečeti a erbovní znaky na architektuře. Erbovní korunky se stávají běžnou součástí úplných znaků později, byť by se jistě nějaká vlaštovka našla již dříve.
Osobně bych to řešil v případě hrncového helmu točenkou, nebo z helmice vyrůstajícím klenotem, který volně přechází do přikryvadel. V tomhle období je běžně klenot zcela jiný, než znak na štítu. Také je ještě běžné, že majitel si klenoty mění podle nálady, nebo příležitosti (u nás na Hradci je to dobře vidět na turnajích ).
Pěknou inspirací klenotů může být např. Codex Manesse http://www.tempora-nostra.de/Manesse.php?id=203
Re: Varkoč- polovica 14.stor.
Zatiaľ to bude len točenica, keďže nová helma príde drahému na poslednú chvíľu Už len tápam či tú korunu ako erbovú figúru k ramenu dať, alebo nedať...to je otázka... Ale ja to už vypátram
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti