Kandidáti do pranýře

odstrašující případy, nevídané události...
Avatar uživatele
Spakona
Příspěvky: 406
Registrován: 15 Ún 2009, 16:24

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Spakona » 05 Črv 2009, 12:54

.... a pak že já jsem zlá.... :angel12:
bezprizorní a všudypřítomná, rustikálně upřímná
Kdybychom byly muži, hovořily bychom teď o tom, jak za svou zem položíme své životy. Jako ženy můžeme mluvit jen o tom, že se položíme.

Avatar uživatele
Vladan z Řepice
Příspěvky: 133
Registrován: 12 Pro 2008, 13:07

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Vladan z Řepice » 05 Črv 2009, 13:14

[quote="Maršálek"]:roll: jsem veskrze prostoduchý a důvěřivý člověk, stavící na filozofii, že všichni lidé jsou v jádru dobří a od každého se lze něčemu přiučit, tak to vstřebávám...
quote]

Maršálek, ač hodný a důvěřivý, měl trpělivost velikou taky protože jsme spekulovali o tom, jestli onen nešťastník není někdo z nás a jen si z nás nedělá srandu :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Avatar uživatele
Rizek
Příspěvky: 76
Registrován: 06 Říj 2008, 11:39

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Rizek » 05 Črv 2009, 13:37

Tak to by musel bejt vpravdě mistr mystifikačního humoru... To bych před nim i smekl a že v oboru nejsem nováček :D Né přátelé. Ten je z masa a kostí a není to maso ani kosti nikoho z nás co bylo zbytečně utraceno na vytvoření této zvrácené bytosti... Už se těšim jestli se chytne na mou pozvánku do diskuse na ČS to bude Bomba ho tam mít :badgrin:
Just old fashioned cowboy...
Obrázek

Avatar uživatele
alistaire
Příspěvky: 127
Registrován: 12 Bře 2008, 11:24
SHŠ: Regiment Mortaigne

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od alistaire » 05 Črv 2009, 13:38

kurňa, já jsem bydle v práglu u mánesa... že by to bylo něco z červené knihovny na pavlačovém záchodku? Občas se tam našly skutečné perly! :alien:
Co řeknu, to sedí...
Nerad bych seděl za to, co řeknu.

http://www.mortaigne.com Projekt rekonstrukce vojenské jednotky z období třicetileté války
Obrázek
http://tricitka.brodec.org Diskusní fórum pro zájemce o třicetiletou válku

Posadowski
Příspěvky: 3
Registrován: 21 Pro 2008, 16:09

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Posadowski » 05 Črv 2009, 16:22

Zdravím,
když je tu po tom taková sháňka, já si taky trochu užil. To víte, abych nezůstal za Maršálkem a Sigim pozadu, jsem taky známá bestie..
Takže přidávám i svůj vzorek mailové komunikace. Tak se v tom porochnějte a užijte si to. Přeji zábavné odpoledne! Posadow.
----------------------------------------------------------------
konzultuji s panem Kovaříkem, Klučinou, a listuji v jejich knižní tvorbě..!!!
Některé známější knihy z nichž čerpám:
WINTER, Z.; ZÍBRT, Č. Dějiny kroje v zemích českých. Od dob nejstarších až po války husitské. 1. vyd. Praha: F. Šimáček, 1892, s. 216-226.KYBALOVÁ, L. Dějiny odívání. Středověk
KRONIKY (JEJICH OBRÁZKY A POPISKY)
MANESSE CODEX
dále to jsou veškeré obrázky, malvy a sochy z té doby.
K otázce francie a Španělska tyto země k sobě měli velice blízko jednak Aragonie sahala za pireneje a za druhé byl\ Aragonský a Francozský králové v příbuzenském svazku. Přes čí sňatek si z hlavy nevybavím ale klidně to dohledám.
Pokud počítáme Karla IV a jeho otce Jana ty skutečně měly k Francouzkému trůnu blízko Jan a Filip byly skutečnými přátely ovšek Karel IV neudržoval styky svého otce a klaněl se spíče k Čechám a Říši,,,
Zbytek šlechty který nebyl zapojen do diplamatických styků a neměl příbuzné v cizích zemí se o modě dozvídaly jen z doslechu a při plesech kterých se účastnila světaznalejší a vyšší šlechta. Proto nebyl žádný sloh nikde v evropě stejný... gotika u nás je jiná než ve francii nebo itálii a to nejen v archytektuře a umění ale i v odívání.
Posílám několik obrázků na srozuměnou..


2009/6/3
Promiň,
ale nenapsal jsi jediného odborníka, který by aspoň trochu rozuměl odívání, ale dvě paní, z nichž jedna je kuchařka a druhá malířka a jejichž výtvory nelze označit za nic jiného než divadelní kostýmy. Na netu nemáš jedinou fotku výtvoru, kterými se všichni ostatní tak rádi chlubí. Nejsi ochoten poskytnout seznam literatury, podle které postupuješ. Ty studuješ historii? A kde? (pokud bys skutečně konzultoval s tak vynikajícími odborníky a měl takové zázemí a studoval historii, pak bys jistě věděl, jaký význam má seznam literatury a že se běžně poskytuje jako součást sebemenší odborné práce). To máš pocit, že když mi napíšeš seznam literatury, případně vyobrazení nebo nálezů, podle kterých postupuješ a které máš k dispozici, případně kde bereš střihy a jistotu, jak vypadaly, že se seberu a budu objíždět Evropu a ty knihy shánět? Nebo že si to budu všechno nechávat posílat domů a kopírovat si to a sám se v tom hrabat? V tom vědět, jaké materiály použít totiž není to know-how. To je totiž umění ty materiály používat, vyznat se v nich a umět je skloubit dohromady, získat z nich výsledek.
Myslím, že si můžeš být na sto procent jistý, že ikdyž mi sdělíš své poznatky o odívání klidně do nejmenší podrobnosti (a to rozhodně nežádám!) nikdy si v tomto nebudeme ani v nejmenším konkurovat. Ty jsi přece odborník, který poskytuje dané konzultace profesionálně tedy za úplatu, já si jen tu a tam spíchnu něco na sebe. Máš pocit, že když mi řekneš, odkaď to mám, že si to pořeším sám? Buďto jsi profi odborník, pak se nemusíš bát, že ti nějaký amatér po přečtení nějaké knížky (kterou navíc asi jen těžko sežene) bude do toho fušovat, protože máš sakra navrch a nebo... Rozhodně se něčím takovým neživím a nikdy živit nebudu. Nebo mi to nechceš říct, protože mě jen vodíš za nos a nic takového nemáš? To snad doufám ne...
Promiň, ale z toho, co mi píšeš jsem trochu rozpačitý.
Španělsko-francouzská móda? V roce 1346? Chceš říct, že Španělé nosí v polovině 14. století totéž co francouzi, nebo že se jedni druhými inspirují? Já trochu včera listoval v té Kýbalové a snažil se v tom vyznat a tam bylo, že Španělsko stojí ve 14. století úpklně mimo. Že v době Karla IV (s jeho ženou Blankou z Valois Z VALOIS, chápeš?) se do francie necestuje a francouzi k nám nejezdí?
A tudíž, že se k nám jejich móda nedostává, nebose zpožděním? 15-25let? No to snad ne... Tam psali, že se naopak do Francie rozšířila od nás jakási česká kukla,ale v tom je dost zmatek, ty víš, co to je a jak to je?
Promiň, ale stále mám víc pocit, že kupuju zajíce v pytli a že když si to od tebe objednám, nedostanu kupu nesmyslů. Reference, žádné, obrázky na netu žádné, literatura žádná... Tak co mám dělat? Sorry.


Psal jsem ti myslím jasně několik jmen nejvíznamějších odborníků na středověk s kterými se pravidelně stýkám a konzultuji v rámci studia, z literatury čerpám a knihy si půjčuji z univerzitní knihovny! Pokud ti prozradím jakou mám knihu, odkud čerpám a pod. jakou mám záruku že se nestastaneš mím konkurentem?? nebo si to nepořešíš sám když ti řeknu kde jsem získal střihy..??
Ani kuchař neprozradí svůj recept...Hrabě a baron se používal již vdruhépůly 12.stol jen u nás se titulovalo německy.....
Pravdou je že střihy některých oděvů nejsou vůbez známi a jedná se pouze o doměnky..na druhou stranu jsou některé části známéí a pochybyt se prakticky nedá.
Látky zajistíme ve velkoobchodě nebo maloobchodě to podle ceny za metr. K nákupu vezmem samozřejmě švadlenu sebou.
Rozdíl v odívání je v Čechách po Němčelý ve Francii jde spíše o ŠpanělskoFrancouzkou modu. Co se nosilo ve Francii roku 1346 se v čecháchzačalo nosit až po 15. - 25. letech. Česká šlechta do francie příliž necestovala a francouzi k nám rovněž tak. I dnes je moda ve francii o 2-3 roky před námi...


2009/6/3
Díky za objasnění.
Ty jmenované dámy z Kutné Hory znám, na Stříbření jsem byl několikrát. A ač do toho zase tak nevidím, tak jediný z těch kostýmů (a to jak koukám i na fotky z minulého stříbření) nemá nic společného se 14. stoletím, tedy, s historií vůbec, jsou to divadelní hadry.
Finanční možnosti ponecháme stranou, pokud by to mělo stát za to, tak to rád zaplatím. Máš nějaké své dodavatele látek, nebo kupuješ jen tak běžně v obchodě.
Postavu mám podrobně vyjasněnou, takže to by nebyl problém, budou to šlechtici v Čechách odění podle poslední módy. Vysoce postavení. Titul baron a hrabě se v tu dobu ještě nepoužívá (doufám, že se nepletu).
Itálie je jasná, tam je renesance, ale ty myslíš, že mezi Francií a Čechami je v roce 1346 nějaký rozdíl? Jaký?
Když už bychom spolu měli konzultovat ty oděvy, pořád ještě jsem se nedozvěděl nic o tom,podle čeho to budeš dělat. Literaturu, jak jsi napsal, k tomu žádnou nemáš, odborníka na odívání, se kterým bys to konzultoval, to jsi mi taky nezmínil, nějakou švadlenu, která šije pro diecézi, poodle čeho ty střihy bude dělat? Jak budu vědět, že jsou dobově správně, že jsou to skutečně střihy na historický oděv a ne divadelní kostým? Máš nějakou sbírku nějakých obrázků, podle kterých ten kostým budeš navrhovat, nebo kde to chceš vzít?
Mě se to nějak nezdá, protože fakt nevím, ptal jsem se na to známého a on mi říkal, že je to dost problém to mít zmáknuté, ať se tě zeptám, podle čeho to budeš dělat, jestli máš nějaká vyobrazení a odkaď, jestli máš literaturu a jakou, protože třeba prý ne všechny naše knihy jsou správně a ne všechna vyobrazení se dají použít a tak. Jak mi bylo doporučeno, tak se ptám, promiň.
Ještě nerozumím těm barvám. To snad je jedno, ne? Jako šlechtic si udělám oděv takové barvy, jaká se mi líbí. A asi čím barevnější, tím líp, tedy budu se snažit kombinovat víc barev...
Díky, měj se.

Ta jména jako Pekař a Kovařík jsou naši přední historici, čerpám z jejich přednášek a hojných publikací. S těmi žijícími se snažím konzultovat osobně.
Nyní sídlím v Kutné Hoře a v tom případě bych také uvítal osobní předání a konzultace.
Švadlenka je má tchyně které vystudovala tento obor vytvářela zakázky i pro arcidiecézi tedy pro církev svatou. Její tvorba ovšem nikdy focená nebyla jelikož to nikdo nepovažoval za důležité. jediné nafocené jsou svatební šaty mé ženy. Jakmile vyberu pěknou fotku pošlu ti ji. "Panímáma" je velice šikovná, a precizní a na Kutnohorsku je vyhlášená pro svou profesionalitu.
Ovšem není problém kontaktovat pí Kocourkovou nebo pí Jelínkovou obě vytvářely kostými pro Kutnohorské stříbření a obě je znám, ale již je to dlouho a jejich práce není zrovna vhodná pro někoho kdo chce skutečnou repliku oděvu ze 14.století jelikož není ani jedna švadlenou. Jelínková je malířka a Kocourková myslím kuchařkou :)
Samo sebou bys pak asi přijel do KH nechat si odebrat míry, konzultace materiálu a pod. provedeme mailem nákup látek podnikneme společně a sem tam se stavíš na zkoušku... látky vybereme dle tvých finančních možností, stejně jako náročnost střihů a pod.
Promysly zda jsi měšťan (kupec, majitel dolů, majitel hostince a pod.) a kolik asi vyděláš nebo jsi raději šlechtic(rytíř, baron,hrabě, vévoda,kníže ) dle postavení a povolání se odvíjí i pododa oděvu a modní styl. jsi Čech? Francouz? Ital nebo Španěl.???
Abychom vytvořily repliku oděvu je nutno sestavit úplný model člověka z tamjší společnosti..jelikož tyto rysy určují barvy, střihy, modní doplňky kvalitu látek a vyšíváni...úpravu vlasů a pod....
neí to snadné...
Potom lze vytvořit který není replikou ale kostýmem lajk a většina šermířů nic nepozná kostým totiž vypadá dobově...ale nemá náležitosti náležitosti,,jako barva korouhve podkterou spadáš podle lení přísahy, společenské a politické postavení dle vázdob a odního stylu ....
Teď jsi jistě moudřejší :)


2009/6/3
Zdravím.
Počkej, počkej. Kovařík, Tůma, ani Pekař nerozumí oděvům ani za mák.
Se kterým odborníkem na oděvy toto konzultuješ, když neuznáváš(nebo nemáš k dispozici) patřičnou odbornou literaturu?
Ještě se zeptám odkud jsi, možná bychom se mohli potkat a třeba to probrat osobně, případně si tak i předat případné materiály a zkonzultovat je, aby se to nemuselo posílat poštou. Já jsem z Pardubicka, ale rozumnou vzdálenost se mohu dopravit. Pochopil jsem dobře, že máš něco společného s Hradcem Králové? Studuješ tam?
Mne by zajímal oděv a pokrývka hlavy vysoce postavené dámy k roku 1346 (když do téhle doby datuješ ten turnaj) a civilní odění pána, který k ní patří.Pokud by se konstruovaly střihy, budeš na to potřebovat nějaké podrobnosti ode mne? Případně, ty máš někoho, kdo by to zrovna ušil? To by bylo mnohem jednodušší, kdo to je? Má někde nafocené nějaké výtvory?
Díky a měj se.

Sám čerpám raději o medievalistů, antropologů a historiků, než z knih jelikož stránek se nejde zeptat. Konzultuji to s odborníky jež publikují v Českých i zahraničních odborných časopisech a často přednáší na Univerzitách v Praze, Brně a Pardubicích. Jezdím na jejich přednášky a pokud mají čas pozvu je na kávu kde vše probereme...případně pokládám otázky přímo při přednášce jeli čas k diskusi.
Čerpám od pana Kovaříka, Tůmy, pekaře, a dalších i zahraničních medievalistů. včetně jejich publikacích.
Studiem období mezi 1050 - 1400 se zabývám již několik let a šermem prakticky 12-tým rokem. S tím že již 3 roky nevystupuji ale jen trénuji u různých Mistrů a sám dávám kondice v gotickém šermu.
V příloze jsem ti dal svůj profesní životopis - věř byl jsem a jsem stále živelný kolotoč :)
Pokud jde o ty střihy na šaty máš ode mne již slevu že to máš na můj turnaj.
Jinak ceník je: šaty dáma:1000,-
šaty dáma noblesní 1500,-
šaty muž 800,-
Sestava výzbroje a zbroje 1000,-vč. čabraky na koně
Vše určíme a sestavíme do konkrétního období v rozmezí 15 - 35let. kolem Vašeho požadovaného roku.
Ušití kostýmů, čabrak,Varkočů a pod. naší Cechovní švadlenkou je ceněno dle složitosti a zdobnosti jednotlivých zakázek.
Možno strojní vyšívání na gotické stany banderia a jiné látky....


2009/6/3
Než na to přistoupím, zajímá mě, na základě čeho ty podklady budeš vytvářet. Pokud by mělo jít o peníze, nerad bych kupoval zajíce v pytli. Takže mne zajímá seznam literatury, odkaď ty věci budeš brát. JAk návrhy, tak střihy. Abych nedostal nějaký nesmysl. Přece jen Tě neznám a na netu jsem žádné reference nenašel. Díky.

Dobrá vypracuji ti hrubý návrh do konce týdne.
Za 1000,- Kč ti do konce týdne sestavím přesný popis kostýmu pro tebe
a tvou paní včetně střihů. Posílám na papíře, poštou a nadobírku.
Konzultace jsou zdarma výhradně v rámci cechu hrdinů.
Dámi na turnaji mohou sledovat turnaj, nakupovat, aplaudovat
hudebníkům, přihlížet kejklířům a pod. převážně být k dispozici a
pozbuzovat své muže.


Šaty a moda ve středověku je celkem sporná jelikož co se nosilo v itálii se nenosila ve francii a co se nosilo ve francii se v Čechách nosilo až po desítkách let.
Prakticky je to ovšem jedno. To stěmi erby je zákon že erby českých rodů a měst jsou majetkem státu a používat je nikdo nesmí bez povolení dědiců rodu nebo úřadu.
klidně si vystupuj jako Hrabě od kudkolic ale použij k tomu svůj vlastní erb, nikoliv erb který někdo získal před staletími svými skutky.
Podmínky pro účast je dobový oděv a složení zápisného.
doufám že jsem to již objasnil...Pokud si oblékneš svou dámu do šatů které svým střihem a stylem zapadají do 14.století je v pořádku. Pořádáme turnaj převážně abychom našli nejlepšího šermíře..až budeme pořádat modní přehlídku promluvíme si více o kostýmech, ale k turnaji bych přistupoval raději zvolna. Je to soutěž šermu, nejedná se o přehlídku kostýmů...
...ani ve středověku nebyli na turnajích jen šlechtici ale i měšťané a vesničané.
Nevím zda jsem ti zdělil potřebné informace.... ale zbytečně neplaš...nikde to není přesné ani u nás to nebude jiné :)


2009/6/2
AHoj,
díky za zprávu.
Mám ale dojem, že se ti ten termín kryje právě s tím termínem hradeckým, no ještě se nějak rozhodnu, kam pojedu, jestli mi ten z toho hradce odpoví co a jak. O ty peníze nejde.
Jen nějak nerozumím tomu rozporu - turnaj, ale nebudeme si hrát na šlechtice. Tedy, mám představovat měšťana? Turnaj pro měšťany? Ve zbrojích, s erby... A já myslel, že turnaj je záležitostí šlechty.
Taky mi není jasný ten popis těch ženských šatů. Já myslel, že ta moje pojede za šlechtičnu! Dobře tedy, když je to podmínkou účasti, bude tedy za vysoce postavenou měšťanku, žádná holka povětrná.
Ale co ty obrázky, co jsi mi poslal? Tomu nějak nerozumím. Jak jsem si tuhle listoval v té Kýbalové, tak jestli si to správně pamatuji, tak všechny ty dámy v řadě na tom obrázku, co jsi mi poslal, jsou ale šlechtičny.
A jestli tomu dobře rozumím, tak každá je z jiného období gotiky. Ta s tou špicí na hlavě a s těmi křídly, to už je nějaké 15. století, taková ta celá ovinutá závojem, to je zase asi ještě 13. století, ne? Takže co si teda mám vlastně pořídit?
Těm šatům zhruba rozumím, nebudem to komplikovat. Bílá plátěná spodnička a něco těsného co obepíná tělo navrchu.
Ještě nerozumím jak je to s tím výstřihem, píšeš skoro žádný, ale ty ženy na té předloze mají výstřihy velké, ty dvě s velkými čepci dokonce až do pasu! ta jedna s upnutým oděvem zase hluboký, že jsou vidět prsa. Tak jak?
TA moje slečna pojede za moji ženu, tak jako vdaná by tedy asi měla mít na hlavě čepec. Pochopil jsem správně, že jako vdaná bez čepce nesmí vyjít ven? Mě by zajímal ten čepec s tou krajkou, to je jako klasická paličkovaná krajka? Já myslel, že to ještě nebylo. Ale asi bych to zkusil vyrobit, to mě docela zajímá. Jak je to udělané? To se nějak vyztužuje? A ta krajka se na to našívá? A to se nosilo u nás, nebo jen v té Francii, jak píšeš, že to z tama je?
Co pásek? Taky jsem koukal, že na těch obrázcích je buď dlouhý tenký a nebo krátký ale zas úplně široký. Je to jedno? Docela by se mi líbilo na to navěšet nějaký ty cetky, jak píšeš. Co rolničky?
Mám takový ty gotický botky se zahnutou špicí, tak myslíš, že by se to hodilo našít na tu špičku, abych byl "in"?
Jinak dík za rady ke zbroji, to je myslím v pohodě.
Ještě k těm postavám, budem tedy všichni představovat měšťany? Žádný šlechtic? A měšťani smějí mít erby a erbovní figury na varkočích? A jak je to s tou legislativou, co píšeš? To nějakej zákon zakazuje mi si hrát na šlechtice? To je nějaký divný, ne?
Nojo, Tojsem tě zase zavalil otázkami. Moc se omlouvám a jsem fakt rád, že se se mnou tak zabýváš a odpovíš mi. Já jsem psal už i tomu Maršálkovi, jak píšeš, ale on mi nic nenapsal, jen že si mám přečíst tohle a tamto a než se prokoušu těma jejich stránkama...
Tak ještě nevím, kam pojedu. Docela se mi líbí, že tam máš ty záchody a tekoucí vodu, Toiky nesnáším, na Libušíně je mi z toho vždycky zle. Hele a mě ten Maršálek taky poslal nějaký fotky. Nevím co poslal tobě, ale mě nepřišlo že by to měl někam ujetý. Oni dělaj ten začátek 14. století a co jsem slyšel povídat, tak jim to vybavení k tomu docela sedne. Nebo ne? Já tomu zas tak nerozumím.
Nebo on to má blbě? No nic, ještě uvidím, ale za ty 2000 tam asi nepojedu. Škoda že je to nastejno, docela rád bych jel k tobě a tam jen jako divák, abych to moh porovnat.
Tak díky moc a budu ti moc vděčný, když mi ještě jednou odpovíš, abych věděl, co a jak.
Měj se fajn a držím palce při pořádání takové velké akce. Je to super.


Ahoj,
stránky které jsi navštívil jsou prozatímní stránky našeho společenství "Cech hrdinů" mi v cechu jsem lektory svobodné školy gotického šermu a rytířské výchovy.
K tvým dotazům
1. Datum konání - Děkuji že jsi mě upozornil jelikož v redakci serveru Český šerm to popletly a jediné správné datum 12.9.2009
ať se dočteš kdekoliv cokoliv věř mě! a Pokud mi zdělíš kde všude se objevilo chybné datum velice mi pomůžeš i šermířům co Bi přijely až o týden později na Prázdnou louku :) 26. je původní datum a 19týho je omyl redakce Č.Š.
2. turnaj u H.K. je velice přísný na kostým ale sám pořadatel má kostým trochu ujetej do jiný doby :) ( podle fotek ) vyhrát se nedá nic a zápisné je 2000,- - Na mém turnaji se zřejmě potkáš s Maršálkem který onu věc v HK pořádá a podrobně se informuj u něho.
Dobré popisy jak bitev, turnajů, výzbroje a politiky středověku lze nalézt v knihách pana Jiřího Kovaříka a Petra Klučiny(Klučinu ber z rezervou)
Na mém turnaji se nebude vysedávat u stolů podle urozenosti jelikož urození nejsme a nebudeme! Velice se cením Kurtoasie a urozenosti což je důvodem k tomu že si nabudeme hrát na šlechtice kterým nesaháme ani po podrážky. V uvozovkách bych řekl že je to turnaj chámů :)
3. Oděv ovšem vyžaduji dobový měšťanské i bojové. Pro tvůj dámský doprovod bych nejprve doporučil ujasnit si cenu kostýmu a s tím související a společenské postavení kostýmu (selka či lehká děva má kostým pořízený levněji než měšťanka žena obchodníka). Od základů bych stavěl šaty takto: Bílá nad kotníky spodnička i s živůtkem - nikoliv pouze sukně-, na zádech šněrovací šaty sahající až dolů na zem s mělkým dekoltem-takřka bez výstřihu,
V případě Svobodné dívky se hodí věneček, vdaná dáma již má lehký klobouček se špicí i se závojíčkem. Je žádoucí aby dáma ctila bojové barvy svého muže proto máš li na varkoči třeba žlutého draka v zeleným erbu a varkoč je červená je vhodné že dáma má například zelenožluté šaty a červeným doplňkem bo kyticí Červených růží.
U žen jest důležité zdůraznit jejich tělesnou linii. Objevují se výstřihy,
živůtek pomocí postranních švů a záševků těsně obepíná postavu. Utahuje se šněrováním nebo drobnými knoflíčky. Sukně jsou vzadu s vlečkou, jejichž délku a způsob nošení upravovaly zvláštní předpisy. Stejně jako v době románské se odlišuje vdaná žena od ženy svobodné pokrývkou hlavy. Ta půvabně rámuje obličej a zahaluje krk. Nosí se také krajkové čepce, které přinesla francouzská móda. Svobodné dívky nosí vlasy prosté, zapletené do copů nebo zkadeřené. Také se používají různé ozdoby jako je například vínek, který bohaté dívky nosí z perel a drahých kamenů. Dívky prostšího původu nosí vínky z květin, nebo papírových a voskových imitací.
Jednoduchý styl oděvu dával vyniknout vše různým ozdobám. Oblibou vznešených lidí byly zlatem protkávané damašky, zdobené kožešinou a velmi cenné. Nejvzácnější a nejdražší kožešinou je hermelín, což je zimní kožíšek hranostaje. Podle černých teček na hotovém oděvu je možno spočítat, kolik hranostajů bylo na tento kus potřeba. Hermelín přísluší výhradně vysokým církevním a světským hodnostářům. Také se jako ozdoby používají různé cetky a zvonečky ze stříbra či zlata.
Ženy je nosily kolem pasu nebo si jimi lemovaly výstřihy. Muži je nosili nejčastěji na botou. Největší oblibě se tyto cetky těší v Německu, kde jsou záhy (ve 14. století) zakázány. Neodmyslitelným módním doplňkem se však stává kapsář, který se v podstatě transformoval v dnešní Kabelka
V tvém případě je rozhodující zbroj a zbraň. Ve zbraních platí žádné střelné.
Zbroj musí odpovídat roku 1346 + -30 let což znamená že ustupují kbelcové přilby a nahrazují je zvolna basinety se sklápěcím hledím. Přijatelný je šalíř nejkrajněji klobouk. Samosebou je stále základem kroužková košile na kterou se již u nejmovitějších připíná přední hrudní plát k hrudnímu plátu šosy kryjící kyčle a horní část stehen. nátepníky loketnice a Holenice se již u movitějších běžně používaly plátové v chudších rodech koč´žená či zdvojené kroužkové. Samosebou varkoče.(viz odkaz)
Heraldické znaky v turnaji jsou Vitany, ovšem nesmíte si obléci znak rodu ke kterému nejste oficiálně vázáni krevním poutem, sňatkem nebo lení přísahou ani rodů již vymřelých.(Luxemburkové, přemyslovci, Schanzerberkové, Štafové a další) není to dovoleno legislativou České republiky.
Celý areál je bývalé koupaliště a depo motokrosového závodiště cca 3ha. V onom depu je budova ve které jsou toalety a snad menší umívárka - kouknout to jedu zítra :) o tohle se neboj bude to bez Toi Toi a se splachovadlem z čehož jsem všichni nadšení :)
Základní pravidlo za které budeš diskvalifikován je úmyslné zabití soupeře :)
Šermířská pravidla platí v jisté míře jako na ostatních akcích krom toho že odpadá zákaz seku od pasu dolů a zakazuje se pouze bod na krk a obličej.
K vaší skupině a varkočím a společnému znaku najdeš informace v pravidlech v příloze. Hierarchii neřešte nebo řešte jak je libo jen si zvolte kapitána který bude jednat s pořadatelským stanem.(mnou)
Velice zdařené jsou kostým ve starých českých historických filmech.
Zde je několik odkazů jenž ti pomohou najít odpovědi na tvé otázky:
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... sAai6pXJBQ
Pokud jsem i něco neobjasnil rád ti odpovím na další dotazy.
Určitě si pročti pravidla a včas pošli přihlášku...těším se.


----------------------- 05 čer 2009, 15:22 ---------------------

Ty předchozí maily jsem psal z jiné adresy než používám soukromě. Následně jsem už jako Posadow ty jeho názory trochu komentoval a komentář jsem psal jako radu někomu, s kým si dotyčný dopisuje.
Kupodivu ho to nijak nevzrušilo...
Cílem bylo získat informace o někom, kdo nabízí za peníze odbornou konzultaci stran odívání ve 14. století, neboť ač se o toto téma zajímám, nemám v tom jasno a tuto konzultaci bych sám potřeboval a rád za ni obětoval i nějakou tu korunu.
Tak naposled.
Posadow.

# Zdravím,
# jak už jsem napsal, já sám jsem dalek toho, abych někoho hodnotil, nebo ti
# radil, co máš dělat. V tom se musíš rozhodnout sám. Můžu snad říct, jak bych se
# zachoval já, nebo vyjádřit svůj názor na texty, které jsi mi poslal. To udělám
# nejdřív. Vybírám pár zásadních tvrzení, které se pokusím komentovat:
#
# „konzultuji s panem Kovaříkem, Klučinou, a listuji v jejich knižní tvorbě Ta
# jména jako Pekař a Kovařík jsou naši přední historici, čerpám z jejich
# přednášek a hojných publikací“

# Pokud vím, nikdo z uvedených se nikdy odíváním středověku nezabýval, žádnou
# práci o tomto nenapsal a těžko by byl schopen a ochoten záležitosti odívání
# komentovat, natož v tomto tématu udělovat konzultace.
#
# WINTER, Z.; ZÍBR*T, Č. Dějiny kroje v zemích českých. Od dob nejstarších až po
# války husitské. 1. vyd. Praha: F. Šimáček, 1892, s. 216-226. *KYBALOVÁ*, L.
# Dějiny odívání. StředověkKRONIKY *(JEJICH OBRÁZKY A POPISKY)MANESSE CODEX

# Předně, Winter a Zíbrt jsou dvě různé knihy, které na sebe navazují, nicméně
# jsou to dvě zvláštní práce dvou autorů. Zíbrt končí v podstatě husitstvím
# (Václavem IV) a Winter tím začíná, v období konce 14. st. se ty knihy
# překrývají. Na polovinu 14. století je použitelný Zíbrt, Winter se týká
# renesance a s tématem tedy nesouvisí. NAvíc se jedná o knihy 115 let staré, což
# má výrazný vliv na jejich obsah, ten je na úrovni poznatků té doby, tedy
# samostatně je kniha nepoužitelná, musí se velmi podrobně konfrontovat s dalšími
# poznatky a pečlivě dohledávat a vybírat zde uvedená fakta.
# Kybalová je přehledová kniha plná faktických chyb a zkratek. Slouží pro získání
# základního přehledu. Není však dostatečně odborná, spíše populární, plná
# nepřesností a zkratek, které působí chaos. Navíc střihy zde uvedené jsou ve
# většině případů smyšlené, neodpovídají historickým faktům a jsou nefunkční.
# Kroniky? Neznám jedinou českou kroniku, ve které by byl nějaký obrázek oděvu.
# Zmínky o oděvech jsou v českých písemných pramenech obvykle jednověté, velmi
# kusé a dají se použít jen v kontextu dalších informací. Samy o sobě jsou
# nevypovídající. Jinak vyobrazení oděvů v dalších českých pramenech je řada.
# Přednášku na toto téma chystám na Radim 2010, mám to rozpracované v šuplíku.
# Sbírání materiálu na tohle trvalo 2 roky a nemyslím si, že by to měl někdo
# (kromě jedné mé blízké kamarádky a spolupracovnice) k dispozici. Pokud tvrdí že
# má, kecá. CPG848, tedy tzv. Codex Manesse je básnická sbírka ze začátku 14.
# století. Zobrazuje oděvy první třetiny 14. století a to ještě velmi
# konzervativní. S módou v Čechách kolem roku 1350, o které je tu řeč, nemá nic
# společného. Tím méně pak s turnaji (Snad kromě několika vyobrazení turnajských
# scén. Ty však vypovídají o životních příbězích básníků a bez znalosti věci mohou
# být interpretovány zcela zavádějícím způsobem, je o tom hezká knížka)
#
#K otázce Francie a Španělska tyto země k sobě měli velice blízko jednakAragonie
# sahala za pireneje a za druhé byl\ Aragonský a Francozský králové vpříbuzenském
# svazku

# Což ovšem nevypovídá nic o módě. Španělsko vrcholného středověku je, ač sousedí
# s Francií, zcela jiná kulturní oblast. Má zcela jinou módu, jiné kulturní zvyky
# a ze studií o evropské módě VS se zcela vyčleňuje. Pokud to někdo spojuje, nebo
# snad dokonce ztotožňuje s Francií, ukazuje tím, že dané věci naprosto nerozumí.
#
#
# Pokud počítáme Karla IV a jeho otce Jana ty skutečně měly k Francouzkémutrůnu
# blízko Jan a Filip byly skutečnými přátely ovšek Karel IV neudržovalstyky svého
# otce a klaněl se spíče k Čechám a Říši

# Naprostá hloupost. Nejpozději samotná žena Karla IV. přinesla do Čech
# francouzskou módu, respektive posílila její vliv na Čechy. Tato móda však tu
# byla doma již od Elišky Přemyslovny (přišla s Janem Luemburským) a právě zmínky
# o tom ve Zbraslavské kronice jsou jedny z nejhezčích zmínek o oděvech a této
# módě. Žitavský si stěžuje, že se to nosí už i ve městech. Pokud to zmiňovaný
# „odborník“ neví, opět prokazuje, že tématu nerozumí.
#
# Zbytek šlechty který nebyl zapojen do diplamatických styků a neměl příbuzné v
# cizích zemí se o modě dozvídaly jen z doslechu a při plesech kterých se
# účastnila světaznalejší a vyšší šlechta. Proto nebyl žádný sloh nikde v evropě
# stejný... gotika u nás je jiná než ve francii nebo itálii a to nejen v
# archytektuře a umění ale i v odívání.

# Ano, Itálie stojí trochu mimo podobně jako Španělsko. Francouzská móda ale u nás
# „frčí“ a jak ukazují písemné prameny (viz výše), šíří se tyto módní novinky
# Evropou velmi rychle, dokonce v rámci jedné sezóny. Módní vlny se mění velmi
# rychle, v rozmezí 5 let. Představa, že z jednoho konce Evropy dospěje móda na
# druhý za 20 let je zcela nesmyslná a opět ukazuje neznalost tématu.
#
# Posílám několik obrázků na srozuměnou..
# Tyhle obrázky nejsou citovány. Možná proto, že je autor neskenuje z knihy, ale
# stáhl z Internetu, kde kolují, a neví, odkud jsou. Což opět svědčí o tom, že
# nezná základní literaturu. V tomto případě možná dobře. Ty obrázky jsou z
# Vágnera. Kniha super na zbraně a zbroje, autorka části o oděvech však tématu
# naprosto nerozuměla a textová část je zcela blábol. Ale ani ty obrázky nejsou
# použitelné. Dnes, kdy jsou k dispozici naskenované předlohy- rukopisy, se
# ukazuje, že je to špatně překreslené a že tedy obrázky obsahují právě v překresu
# oděvů zásadní chyby. Zahodit, neinspirovat se tím. Každý, kdo se oděvy zabývá,
# to ví. Poskytování takových obrázků opět svědčí o naprosté neznalosti tématu
#
# Pravdou je že střihy některých oděvů nejsou vůbez známi a jedná se pouze
# doměnky..na druhou stranu jsou některé části známéí a pochybyt se prakticky
# nedá.

# Tak to by mne opravdu zajímalo, který střih má autor na mysli. Kromě kabátce
# Charlese de Blois, který je střihově ovšem velmi zvláštní, a pohřebního oděvu
# Annny Svídnické, si nevybavuji žádný oděv na polovinu 14. st. a už vůbec žádný
# dochovaný střih. Toto tvrzení je nesmyslné. Každý realizovaný oděv bude
# interpretací velkého množství znalostí .
#
# Rozdíl v odívání je v Čechách po Němčelý ve Francii jde spíše o
# ŠpanělskoFrancouzkou modu. Co se nosilo ve Francii roku 1346 se v čecháchzačalo
# nosit až po 15. - 25. letech.

# Blábol. Viz výše. Netvrdím, že neexistují krajové odchylky nebo místní
# zvláštnosti, nicméně vrcholná evropská móda je v půlce 14. st. typická a módní
# novinky šíří se evropou rychlostí měsíců, maximálně let, rozhodně ale ne
# desetiletí.
#
# V případě Svobodné dívky se hodí věneček, vdaná dáma již má lehký klobouček se
# špicí i se závojíčkem.

# Nesmysl. Nošení pokrývky hlavy diktuje výhradně móda. Stav vdaná-svobodná s tím
# nemá noc společného (za znak vdané ženy to považoval Zíbrt, ale to je 100let)
# Nic špičatého se v půli 14. století nenosí a heniny, špičaté čepce, jsou
# záležitostí až čtvrtiny 15. st. Opět naprostá hovadnost. Podrobněji viz sborník
# Radim 2009, kde je to podrobně rozebráno.
#
# Je žádoucí aby dáma ctila bojové barvy svého muže proto máš li na varkoči třeba
# žlutého draka v zeleným erbu a varkoč je červená je vhodné že dáma má například
# zelenožluté šaty a červeným doplňkem bo kyticí Červených růží.

# Hloupost. Když už, tak se to dělalo obráceně, chtěl-li se muž zavděčit dámě,
# mohl mít její barvu (opět viz známá scéna z Codexu Manesse). Ale dávat to jako
# požadavek je hloupost, ty barvy takhle nefungovaly. Naopak byla snaha o
# pestrost. Navíc vnímání barev a barevných kombinací bylo jinak než dnes.
#
# U žen jest důležité zdůraznit jejich tělesnou linii. Objevují se výstřihy,
# živůtek pomocí postranních švů a záševků těsně obepíná postavu. Utahuje se
# šněrováním nebo drobnými knoflíčky.

# Souhlas. Nicméně neobjevuje se oddělený živůtek, šněrování ano, ale nikdy ne na
# boku!
#
# Sukně jsou vzadu s vlečkou, jejichž délku a způsob nošení upravovaly zvláštní
# předpisy.

# Nesmysl. Neexistuje pro to žádný předpis. A nikdy neexistoval. Kdo by ho
# vydával? Kdo by to kontroloval? Naprostá hloupost a dezinterpretace tzv.
# „oděvních pořádků“
#
# Stejně jako v době románské se odlišuje vdaná žena od ženy svobodné pokrývkou
# hlavy.

# Totální hloupost, viz výše.
#
# Ta půvabně rámuje obličej a zahaluje krk. Nosí se také krajkové čepce, které
# přinesla francouzská móda.

# Kdyby si autor aspoň přečetl literaturu, kterou cituje (Kybalová, Zíbrt)
# netvrdil by takový blábol. Ten čepec se nazývá někdy Česká kukla (proč asi?) a
# pochází nejspíše z Čech. Naopak, Francie je zrovna zemí, kde se krusseler (tak
# se to jinak jmenuje) příliš (téměř vůbec) nenosí. A není to z krajky, ta je až
# záležitostí renesance. Technika výroby těch okrajů je jiná. (opět viz Radim
# 2009)
#
# Jednoduchý styl oděvu dával vyniknout vše různým ozdobám. Oblibou vznešených
# lidí byly zlatem protkávané damašky, zdobené kožešinou a velmi cenné.

# Nemyslím si, že do damašků se vetkávaly zlaté nitě, když už tak do brokátů. Ale
# to je otázka terminologie. Když to neznám, tak to nepoužívám.
#
# Nejvzácnější a nejdražší kožešinou je hermelín, což je zimní kožíšek hranostaje.
# Podle černých teček na hotovém oděvu je možno spočítat, kolik hranostajů bylo na
# tento kus potřeba. Hermelín přísluší výhradně vysokým církevním a světským
# hodnostářům.

# Oni to nejsou tečky, ale ocásky těch hranostajů. A není potřeba počítat tečky,
# kolik se těch kožešin použilo ukazují tzv. oděvní účty. Jenže to by znamenalo
# znát literaturu, kde je to popsáno.
#
# Také se jako ozdoby používají různé cetky a zvonečky ze stříbra či zlata. Ženy
# je nosily kolem pasu nebo si jimi lemovaly výstřihy. Muži je nosili nejčastěji
# na botou.

# Nesmysl. Na botě? kde? Když nejčastěji, tak na opasku, taštičce...
#
# Největší oblibě se tyto cetky těší v Německu, kde jsou záhy (ve 14. století)
# zakázány.

# Zakázány? V Německu? A kde? Kým? Proč? Kdo to kontroloval? Opět hrubá
# dezinterpretace stížnosti mravokárce, případně oděvního pořádku konkrétního
# svobodného města.
#
# Neodmyslitelným módním doplňkem se však stává kapsář, který se v podstatě
# transformoval v dnešní Kabelka

# Když už to chce někdo nazývat kapsář, budiž. Ale ono to vypadalo jako kabelka už
# tehdy. Je na to dokonce několik nálezů.
#
# Závěrem? Texty, které jsi mi poslal, svědčí o naprosté neznalosti a amatérismu
# jejich autora v oblasti odívání. Evidentně nemá k dispozici potřebnou literaturu
# a tu, kterou má a vypsal, ani pořádně nečetl, nezná ji a neorientuje se v ní.
# Pokud by se jednalo o řadového šermíře, prosím. Nemyslím, že každý šermíř má mít
# speciální znalosti v tomto oboru. Pokud si však někdo troufá poskytovat
# profesionální konzultace a nechat si za ně platit, měl by o věci něco vědět. Z
# výše uvedeného mi přijde, že dotyčný o tomto nic neví. Já sám se v tom trochu
# vrtám, ale dávat v tom profi konzultace za peníze bych si nikdy netroufl, v
# tomto ohledu toho vím příliš málo.
# Co tedy? Rozmysli se jak chceš. Odívání 14. století, období, kdy se módní vlny
# střídají po 5-10 letech, je záležitost značně komplikovaná. Jeho studium
# vyžaduje dlouhé roky sezení nad tisíci obrázků a desítkami převážně
# cizojazyčných knih. Pokud chce někdo poskytovat v tomto oboru odborné
# konzultace, měl by toto absolovovat. Nevím, zda ten člověk toto má, ale podle
# názorů zde prezentovaných těžko.

Avatar uživatele
Spakona
Příspěvky: 406
Registrován: 15 Ún 2009, 16:24

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Spakona » 05 Črv 2009, 22:56

k tomu není co dodat..... asi jen že mě to natolik vysílilo že jdu spát....
Dobrou noc všem (i když po tomhle je to o noční můru....)
bezprizorní a všudypřítomná, rustikálně upřímná
Kdybychom byly muži, hovořily bychom teď o tom, jak za svou zem položíme své životy. Jako ženy můžeme mluvit jen o tom, že se položíme.

Avatar uživatele
Maršálek
Příspěvky: 1064
Registrován: 24 Lis 2008, 12:07
Místo/Bydliště: HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Maršálek » 06 Črv 2009, 00:49

Ale kdež, berme to s nadhledem ;)

Protože jsem člověk trpělivý, láká mně zajet k velmistrovi Cechu hrdinů na osobní konzultaci a trénink - s ceníkem jeho služeb jsem srozuměn a 50 Kč za trénink rád obětuji. Termín je zatím neurčen - nepřidá se někdo?

Avatar uživatele
Ignac
Příspěvky: 732
Registrován: 20 Dub 2008, 16:10
SHŠ: Mercatores
Místo/Bydliště: Praha

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Ignac » 06 Črv 2009, 02:18

Maršálek napsal:Ale kdež, berme to s nadhledem ;)

Protože jsem člověk trpělivý, láká mně zajet k velmistrovi Cechu hrdinů na osobní konzultaci a trénink - s ceníkem jeho služeb jsem srozuměn a 50 Kč za trénink rád obětuji. Termín je zatím neurčen - nepřidá se někdo?
Tak aspoň že je tak levnej, že k němu mečíkáři rádi přijdou, aby je mohl poučit... Není to takovej hnusnej elitář jako my... 8)
Kritizovat- to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak
bych to dělal já, kdybych to uměl.

Čapek K.

Avatar uživatele
Zdeslav
Příspěvky: 51
Registrován: 05 Zář 2008, 18:50

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Zdeslav » 06 Črv 2009, 14:44

Hele, možná že mě jenom honí nějaká paranoia, ale docela mě z toho co tu čtu přešel smích. Navrhuju před tímhle člověkem lidi varovat. Představa, že mu tam nějaký nebožák, který to hned neprokoukne, přijede, mi vhání mráz do zad.

A v podstatě mám i takovej pocit, že tím s největší pravděpodobností uchráníme i samotného mistra Blažka od pořádný nakládačky.
Obrázek

Avatar uživatele
hawkwind
Disciplí­na a zručnost
Disciplí­na a zručnost
Příspěvky: 851
Registrován: 09 Pro 2006, 19:25

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od hawkwind » 06 Črv 2009, 17:30

A co se jakože asi tak děje, když ho tady a na ČŠ takhle veřejně propíráme a zesměšnujem? Jak víc chceš lidi varovat - rozesílat letáčky? :)

J.
Power is a dimension which raises all these concerns a thousand fold. With power you can indulge corrupt motives with corrupt behavior, coerce others into collaborating or submitting to your corruption, and impose the consequences of it on many innocent people much more easily. Why is then everybody willing to offer endless benefits of a doubt to the powerful, and none to the powerless?

Avatar uživatele
Zdeslav
Příspěvky: 51
Registrován: 05 Zář 2008, 18:50

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Zdeslav » 06 Črv 2009, 19:25

No, nejlépe shazovat z letadel :)
Obrázek

Avatar uživatele
Pája1111
Bůh inhumačních technik
Bůh inhumačních technik
Příspěvky: 1302
Registrován: 05 Pro 2006, 10:08
SHŠ: Divoké svině
Místo/Bydliště: Brno

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Pája1111 » 06 Črv 2009, 22:54

Trochu mi to zavání fanatickou sektou..... Ten magor je úplně mimo mísu. Doporučit mu skotské střiky je to pravé.. :doubt:
Ke konci mi to už ani nepřišlo legrační, spíš drzé.
„Jest čestné koupiti si dívku, unésti ji násilím je znakem statečnosti a odvahy, ale svésti děvče úsměvy a sladkými slůvky je podlé a hanebné“

Avatar uživatele
LosPedros
Příspěvky: 169
Registrován: 10 Bře 2009, 07:36
SHŠ: http://rytiri.com/
Místo/Bydliště: Ostrava

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od LosPedros » 06 Črv 2009, 22:55

Zdeslav napsal:No, nejlépe shazovat z letadel :)
ehmm...z letadel shazovat letáčky, nebo mistra Blažka :?: ;)

Avatar uživatele
Clary.Aldringen
Příspěvky: 150
Registrován: 21 Zář 2008, 13:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Clary.Aldringen » 07 Črv 2009, 14:21

Maršálek napsal:Ale kdež, berme to s nadhledem ;)

Protože jsem člověk trpělivý, láká mně zajet k velmistrovi Cechu hrdinů na osobní konzultaci a trénink - s ceníkem jeho služeb jsem srozuměn a 50 Kč za trénink rád obětuji. Termín je zatím neurčen - nepřidá se někdo?
Já pojedu a rád. Zatím je na moji výzvu jízdního souboje ticho po pěšině :D
V galerii bylo tolik historických osobností na koních, že to vedlo k domněnce že historii z poloviny tvoří koně.
http://www.mercatores.cz

Avatar uživatele
Siegfried
Chaos
Chaos
Příspěvky: 2676
Registrován: 05 Pro 2006, 11:12

Re: Kandidáti do pranýře

Příspěvek od Siegfried » 07 Črv 2009, 14:21

Pája1111 napsal:Trochu mi to zavání fanatickou sektou..... Ten magor je úplně mimo mísu. Doporučit mu skotské střiky je to pravé.. :doubt:
Ke konci mi to už ani nepřišlo legrační, spíš drzé.
Skotskej střik, to je něco jako dobrá desetiletá whisky s nastříkanou sodou? A trochou ledu?

Protož, prosím, povstaň Pane Bože vojsk, silný mstiteli, jenž mstíš hřiechy otcóv nad syny až do třetieho i čtvrtého pokolenie! Pozdvihni sě, jenž súdíš zemi, odplať otplatu pyšným a na tohoto přezřejmého potupitele tvého nepoškvrněného zákona a znamenitého haněče a tvých věrných lítého záhubci ruku tvé pomsty ztáhni!

Odpovědět

Vrátit se na “SSB pranýř”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti