Jaká je koncepce turnajů ?
Dvojice ,pětice ,korouhve ?
Vytyčené kolbiště či volná plocha ?
Počítání zásahů či kdo se jeví lepší dle rozhodčích nebo silnější a tvrdší vítězí.
Podle toho všeho se budou hlásit čí nehlásit lidi.
Tak povídejte org ! Nebo jsem to někde přehlíd ?
Turnaje
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 05 Pro 2006, 11:26
- Místo/Bydliště: Rumburk
Re: Turnaje
Jiří, dáváme to teď dohromady. Obecně - hard turnaje pojedou podle pravidel, které používáme na Curii. Rozsah bude pravděpodobně 1150-1300, +-.
Co se disciplín týče - bude to hodně záležet na počtu přihlášených, já osobně bych rád viděl dvojice (které se moc nejedou, a jsou IMHO sranda) a zamczysko.
Hromadná bitva pojede spíše podle hradeckých pravidel (což není moc rozdíl .-)), počítáme pravděpodobně korouhve, a pokud bude zájem hromadka. Tam je ale problém se šiky, které používají palné zbraně na rozrušení protivníkovy formace. Snažíme se pořešit.
Co se disciplín týče - bude to hodně záležet na počtu přihlášených, já osobně bych rád viděl dvojice (které se moc nejedou, a jsou IMHO sranda) a zamczysko.
Hromadná bitva pojede spíše podle hradeckých pravidel (což není moc rozdíl .-)), počítáme pravděpodobně korouhve, a pokud bude zájem hromadka. Tam je ale problém se šiky, které používají palné zbraně na rozrušení protivníkovy formace. Snažíme se pořešit.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 05 Pro 2006, 11:26
- Místo/Bydliště: Rumburk
Re: Turnaje
Oj zamczysko ! Má láska.
Nejtěžší je rozlišit vlastní od cizích.
To už abych šel chytat dech,to si snad nemůžu nechat ujít.
Nejtěžší je rozlišit vlastní od cizích.
To už abych šel chytat dech,to si snad nemůžu nechat ujít.
Re: Turnaje
Pravidla pro turnaje v sobotu budou na libusin.org v průběhu příštího týdne.
Re: Turnaje
Jak již bylo uvedeno dříve, Libušín bude dvoudenní - první den pro diváky, druhý (neděle) pro šermíře. Bude hlavně o turnajích a soutěžích (s mnohými jsou seznámeni ti, kteří jezdí na Turnaj hradeckého dvora).
Jednou z disciplín bude i hard turnaj raného a vrcholného středověku. Obvyklou dataci 1150 - 1250 chceme rozšířit až po začátek 14. století. V turnaji máme připraveny zajímavé ceny.
Proto zvu všechny, kdo se budou chtít v neděli dopoledne zúčastnit. Hlásit se mohou buď už teď mně, nebo v sobotu a v neděli na akci v označeném stanu.
Pravidla výstroje a výzbroje:
- celkově sladěné dobové odění, zbroje akceptovatelné kroužkové, šupinové a východní lamelovky
- každý účastník musí mít chráneno celé telo včetně paží, rukou, krku a tváře buď plátem kovu (přilba, maska, ochrané terčíky na kloubech) nebo zbrojí, vypodloženou prošívanicí
- tloušťka plechu přilby minimálně 1,5 mm
- rané plátové kabátce povoleny
- jsou povinné prošívané nohavice minimálně pod kolena
- soudci mohou zakázat účast kterémukoliv účastníkovi
- jednoruční dobové chladné zbraně sečné i úderné
- soudci mohou zakázat jakoukoliv zbraň
- V případě pochyb nebo sporu mohou soudci vyhlásit „Test boží”. Osoba, která s verdiktem nesouhlasí, se v minimálním požadovaném ochranném odění postaví s rukama nad hlavou a jeden ze soudců ji vší silou spornou zbraní zasáhne do trupu. Pokud tento test ustojí a dokáže ujít pět kroků, bude zbraň uznána za bezpečnou a bude vpuštěna do boje.
- štít mandlové a sférické trojúhelníky
- soudci rozhodují o všem a mají vždy pravdu
Disciplíny
Turnaj dvojic
1. Každý souboj trvá minutu,(od semifinále minutu a půl) nebo do okamžiku, kdy je jedna zd vojic kompletně vyřazena z boje.
2. Vyhrává ten, kdo:
• vícekrát zasáhne tvrdě a přesně svého protivníka (platí zásahy do celého těla s výjimkou nohou od kolen dolů a rukou od zápěstí. Každý zásah platí za 1 bod.)
• donutí protivníka se vzdát
• protivník nemůže dále bojovat (pokud k tomu nedošlo díky nedovoleným praktikám)
• protivník podruhé přijde o zbraň upuštěním nebo vyražením (první ztráta je bod pro protivníka)
• protivník podruhé požádá o úpravu výstroje (první úprava výstroje je bod pro protivníka)
• protivníka diskvalifikuje hlavní sudí
3. Vítězství vyhlašuje hlavní sudí.
4. Je zakázáno:
• bodat
• údery pod kolena
• útočit hranou štítu
• používat zápasnické prvky (úder pěstí, loktem, páky na ruce, podrážení nohou, kopy apod.)
• údery do rozkroku
5. Hlavní sudí může napomenout za použití nedovolených praktik a odebrat 1 i více bodů. V krajních případech může i diskvalifikovat.
6. Hlavní sudí může napomenout pasivního soupeře a odebrat mu bod.
7. Sražení protivníka není bodováno. Sražený bojovník se již nemůže do boje zapojit.
8. V případě vyřazení jednoho z dvojice pokračuje boj dále 2:1.
9. V případě zničení zbraně či dysfunkce výstroje rozhodčí přerušuje boj.
10. Jestli ze střetu nevzejde v daném čase vítěz, rozhodne o něm hlavní sudí
11. Každé rozhodnutí hlavního soudce je platné a konečné.
Hrad (Zamczysko)
1. Turnaje se účastní šestičlenné družiny
2. Každá družina se může skládat z až 9 osob, které se mohou mezi jednotlivými souboji měnit. V průběhu boje není výměna možná.
3. Družina se skládá z jednoho vůdce a pěti rytířů.
4. Souboj se skládá ze dvakrát dvou potyček, trvajících max. 2 minuty, kterých se účastní dvě družiny. Účelem první srážky je dobytí praporu protivníka, za které je přidělen 1 bod. Druhá srážka je obrana hradu. Za ubránění nebo dobytí hradu jsou přiděleny 2 body. Vítězí družina s větším počtem bodu. Při shodě bodů rozhoduje souboj vůdců.
5. Zbraně musí odpovídat pravidlům jednotlivců. Strategie i taktika střetnutí jsou volné.
6. Zákaz útoků na nohy od kolen dolů včetně, zákaz záludných útoku zezadu, zákaz bodů.
7. Vůdce má jeden život „navíc”, který může využit v první nebo druhé šarvátce. Po „smrti” může jen velet.
8. Z turnaje jsou vyloučeni ti, kteří: bodnou na hlavu, ztratí zbraň (ne zničením), zaútočí na praporečníka v prvním střetu.
9. Vítězem turnaje bude ta družina, která vyhraje nejvíce střetů – soubojů a srážek – v systému každý s každým.
10. Minimální výzbroj je shodná s turnajem jednotlivců s jedinou výjimkou - nejsou nutné prošívané nohavice.
11. V souboji o prapory figuruje i praporečník, který je sedmým, nebojujícím členem družiny. Praporečník musí mít stejnou výzbroj jako bojující členové. Praporečník je povinen předat prapor protivníkovi bez prodlení a zápasu.
Souboj o prapory
1. Cílem prvního střetu je dobytí praporu nebo vyřazení 3 protivníků v průběhu 2 minut. Jestli v daném čase nebude jasný vítěz, nebo dojde ke sporu, nastupuje souboj vůdců. Vítězem je ta družina, jejíž vůdce vyhrál souboj (souboj se řídí pravidly jednotlivců).
2. Vyražení: vzdaní se kvůli nedostatku sil, technické převaze protivníka nebo vyřazení z turnaje rozhodnutím soudce za přestupky proti pravidlům.
3. Pokud nejsou v nejbližším okolí praporečníka (na dva kroky od něj) nejméně dva obránci, ztrácí praporec. Pokud se k němu dostane útočník, kterého neohrožuje žádný obránce, musí mu prapor předat. S praporcem je možné utíkat jen vstupem do „ hradu “.
4. Dobytý praporec musí zůstat v držení útočníků nejméně 10 sekund.
5. Praporečník nesmí bojovat a nesmí být na něj útočeno.
6. Střet se opakuje s tím, že si družiny vymění role.
„Hrad“
1. Cílem druhé srážky je obrana/dobytí „ hradu ”.
2. Do druhého souboje se znovu staví šestičlenné družiny.
3. Nesmí se záměrně rozbíjet stěny „ hradu ”
4. Do „ hradu ” je možno vejít jen branou.
5. Druhý střet a celý souboj končí dobytím (tím, že všichni útočníci vejdou do „ hradu “ a ubráním se v něm po 15 sekund) nebo vyřazením 3 útočníků.
6. Vyřazení protivníka se řídí dle všech pravidel z prvního střetu + pokud obránce opustí prostor „ hradu “ nebo útočník znovu opustí prostor „ hradu “
7. Po dobytí nebo ubránění „ hradu “ si družiny vymění úlohy
Jednou z disciplín bude i hard turnaj raného a vrcholného středověku. Obvyklou dataci 1150 - 1250 chceme rozšířit až po začátek 14. století. V turnaji máme připraveny zajímavé ceny.
Proto zvu všechny, kdo se budou chtít v neděli dopoledne zúčastnit. Hlásit se mohou buď už teď mně, nebo v sobotu a v neděli na akci v označeném stanu.
Pravidla výstroje a výzbroje:
- celkově sladěné dobové odění, zbroje akceptovatelné kroužkové, šupinové a východní lamelovky
- každý účastník musí mít chráneno celé telo včetně paží, rukou, krku a tváře buď plátem kovu (přilba, maska, ochrané terčíky na kloubech) nebo zbrojí, vypodloženou prošívanicí
- tloušťka plechu přilby minimálně 1,5 mm
- rané plátové kabátce povoleny
- jsou povinné prošívané nohavice minimálně pod kolena
- soudci mohou zakázat účast kterémukoliv účastníkovi
- jednoruční dobové chladné zbraně sečné i úderné
- soudci mohou zakázat jakoukoliv zbraň
- V případě pochyb nebo sporu mohou soudci vyhlásit „Test boží”. Osoba, která s verdiktem nesouhlasí, se v minimálním požadovaném ochranném odění postaví s rukama nad hlavou a jeden ze soudců ji vší silou spornou zbraní zasáhne do trupu. Pokud tento test ustojí a dokáže ujít pět kroků, bude zbraň uznána za bezpečnou a bude vpuštěna do boje.
- štít mandlové a sférické trojúhelníky
- soudci rozhodují o všem a mají vždy pravdu
Disciplíny
Turnaj dvojic
1. Každý souboj trvá minutu,(od semifinále minutu a půl) nebo do okamžiku, kdy je jedna zd vojic kompletně vyřazena z boje.
2. Vyhrává ten, kdo:
• vícekrát zasáhne tvrdě a přesně svého protivníka (platí zásahy do celého těla s výjimkou nohou od kolen dolů a rukou od zápěstí. Každý zásah platí za 1 bod.)
• donutí protivníka se vzdát
• protivník nemůže dále bojovat (pokud k tomu nedošlo díky nedovoleným praktikám)
• protivník podruhé přijde o zbraň upuštěním nebo vyražením (první ztráta je bod pro protivníka)
• protivník podruhé požádá o úpravu výstroje (první úprava výstroje je bod pro protivníka)
• protivníka diskvalifikuje hlavní sudí
3. Vítězství vyhlašuje hlavní sudí.
4. Je zakázáno:
• bodat
• údery pod kolena
• útočit hranou štítu
• používat zápasnické prvky (úder pěstí, loktem, páky na ruce, podrážení nohou, kopy apod.)
• údery do rozkroku
5. Hlavní sudí může napomenout za použití nedovolených praktik a odebrat 1 i více bodů. V krajních případech může i diskvalifikovat.
6. Hlavní sudí může napomenout pasivního soupeře a odebrat mu bod.
7. Sražení protivníka není bodováno. Sražený bojovník se již nemůže do boje zapojit.
8. V případě vyřazení jednoho z dvojice pokračuje boj dále 2:1.
9. V případě zničení zbraně či dysfunkce výstroje rozhodčí přerušuje boj.
10. Jestli ze střetu nevzejde v daném čase vítěz, rozhodne o něm hlavní sudí
11. Každé rozhodnutí hlavního soudce je platné a konečné.
Hrad (Zamczysko)
1. Turnaje se účastní šestičlenné družiny
2. Každá družina se může skládat z až 9 osob, které se mohou mezi jednotlivými souboji měnit. V průběhu boje není výměna možná.
3. Družina se skládá z jednoho vůdce a pěti rytířů.
4. Souboj se skládá ze dvakrát dvou potyček, trvajících max. 2 minuty, kterých se účastní dvě družiny. Účelem první srážky je dobytí praporu protivníka, za které je přidělen 1 bod. Druhá srážka je obrana hradu. Za ubránění nebo dobytí hradu jsou přiděleny 2 body. Vítězí družina s větším počtem bodu. Při shodě bodů rozhoduje souboj vůdců.
5. Zbraně musí odpovídat pravidlům jednotlivců. Strategie i taktika střetnutí jsou volné.
6. Zákaz útoků na nohy od kolen dolů včetně, zákaz záludných útoku zezadu, zákaz bodů.
7. Vůdce má jeden život „navíc”, který může využit v první nebo druhé šarvátce. Po „smrti” může jen velet.
8. Z turnaje jsou vyloučeni ti, kteří: bodnou na hlavu, ztratí zbraň (ne zničením), zaútočí na praporečníka v prvním střetu.
9. Vítězem turnaje bude ta družina, která vyhraje nejvíce střetů – soubojů a srážek – v systému každý s každým.
10. Minimální výzbroj je shodná s turnajem jednotlivců s jedinou výjimkou - nejsou nutné prošívané nohavice.
11. V souboji o prapory figuruje i praporečník, který je sedmým, nebojujícím členem družiny. Praporečník musí mít stejnou výzbroj jako bojující členové. Praporečník je povinen předat prapor protivníkovi bez prodlení a zápasu.
Souboj o prapory
1. Cílem prvního střetu je dobytí praporu nebo vyřazení 3 protivníků v průběhu 2 minut. Jestli v daném čase nebude jasný vítěz, nebo dojde ke sporu, nastupuje souboj vůdců. Vítězem je ta družina, jejíž vůdce vyhrál souboj (souboj se řídí pravidly jednotlivců).
2. Vyražení: vzdaní se kvůli nedostatku sil, technické převaze protivníka nebo vyřazení z turnaje rozhodnutím soudce za přestupky proti pravidlům.
3. Pokud nejsou v nejbližším okolí praporečníka (na dva kroky od něj) nejméně dva obránci, ztrácí praporec. Pokud se k němu dostane útočník, kterého neohrožuje žádný obránce, musí mu prapor předat. S praporcem je možné utíkat jen vstupem do „ hradu “.
4. Dobytý praporec musí zůstat v držení útočníků nejméně 10 sekund.
5. Praporečník nesmí bojovat a nesmí být na něj útočeno.
6. Střet se opakuje s tím, že si družiny vymění role.
„Hrad“
1. Cílem druhé srážky je obrana/dobytí „ hradu ”.
2. Do druhého souboje se znovu staví šestičlenné družiny.
3. Nesmí se záměrně rozbíjet stěny „ hradu ”
4. Do „ hradu ” je možno vejít jen branou.
5. Druhý střet a celý souboj končí dobytím (tím, že všichni útočníci vejdou do „ hradu “ a ubráním se v něm po 15 sekund) nebo vyřazením 3 útočníků.
6. Vyřazení protivníka se řídí dle všech pravidel z prvního střetu + pokud obránce opustí prostor „ hradu “ nebo útočník znovu opustí prostor „ hradu “
7. Po dobytí nebo ubránění „ hradu “ si družiny vymění úlohy
Re: Turnaje
Pro jistotu ještě jednou opakuji dataci - do roku 1300, principielně ale nechceme jiné plátové doplňky než kryty kloubů. S PS bojem mám nulové zkušenosti a nechci jít do jeho posuzování a posuzování dostatečnosti výzbroje.
Re: Turnaje
Ahoj, na stránkách Libušína se inzeruje i turnaj s cvičnými zbraněmi a turnaj v zápase. Je někde k dispozici podrobnější info?
Re: Turnaje
Pravidla a další info budou k disposici v průběhu tohoto týdne.Mrakomor napsal:Ahoj, na stránkách Libušína se inzeruje i turnaj s cvičnými zbraněmi a turnaj v zápase. Je někde k dispozici podrobnější info?
Re: Turnaje
Na oficiálních stránkách Bitvy libušín doplněny pravidla turnajů: http://libusin.org/pro-ucastniky/turnaje/
jedná se o:
1. Raně středověký Hard turnaj
2. Turnaj v zápase „Ringen“
3. Turnaj se cvičnými dlouhými meči
bližší info zde: http://libusin.org/pro-ucastniky/turnaje/
jedná se o:
1. Raně středověký Hard turnaj
2. Turnaj v zápase „Ringen“
3. Turnaj se cvičnými dlouhými meči
bližší info zde: http://libusin.org/pro-ucastniky/turnaje/
Protož, prosím, povstaň Pane Bože vojsk, silný mstiteli, jenž mstíš hřiechy otcóv nad syny až do třetieho i čtvrtého pokolenie! Pozdvihni sě, jenž súdíš zemi, odplať otplatu pyšným a na tohoto přezřejmého potupitele tvého nepoškvrněného zákona a znamenitého haněče a tvých věrných lítého záhubci ruku tvé pomsty ztáhni!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti