kompozitný luk

Luky, šípy, kuše atp. -moderovaná diskuse.

Moderátoři: hawkwind, lasky, Pája1111

Avatar uživatele
woodan
Příspěvky: 110
Registrován: 18 Pro 2017, 18:28

Re: kompozitný luk

Příspěvek od woodan » 27 Pro 2021, 19:33

dav1dMldc napsal:
26 Pro 2021, 22:42
Chyba materiálu, to naštve ... :doubt: Už som podobnú vec videl.
Tá čakacia doba je podľa mňa na celej výrobe kompozitu najhoršia, aj keď človek strávi nad tým x hodín.
Siahy majú pomerne výrazný reflex plus reflex v rúčke, takže sa nečudujem, že tetiva išla ťažko nasadiť. Ten môj 75lb kompozit má podobný reflex a tiež ma dobre vyškolil :D .
Môžeš skúsiť vymeniť roh, aj keď to bude oprus...
Ahoj. A ako si potom postupoval pri nasadzovaní tetivy? Tepeliky alebo to robíš ináč? No sklamanie je to strašné...človeku sa chce až plakať :D

legolas380
Příspěvky: 72
Registrován: 16 Srp 2011, 16:12

Re: kompozitný luk

Příspěvek od legolas380 » 27 Pro 2021, 20:02

skoda...toto fakt nastve. aj ked sa pytas davida...moja skusenost je ze ten luk co som spravil ani teraz nedam na tetivu pokial ho nenecham cca hodinu(mozno by stacilo aj menej) na tom tilerovacom stojane. proste si ho nastavim ako by bol na brace...mozno keby s nim strielam castejsie tak by to nebolo treba...strielam radsej s laminatom (kvoli 3d sutaziam) zabite ma :D

Avatar uživatele
dav1dMldc
Příspěvky: 882
Registrován: 16 Kvě 2010, 19:44

Re: kompozitný luk

Příspěvek od dav1dMldc » 28 Pro 2021, 19:10

Woodan: poradím ti to isté čo Legolasovi, sprav si "peg board". Ja používam iba to. Akurát tú dosku musíš spraviť dostatočne dlhú, aby si ramená zaprel o kolíky čo najbližšie ku zárezom, inak sa ramená ohýbajú príliš u rúčky. Tiež sa jedno rameno môže zdať silnejšie ako druhé, no po nasadení tetivy je to presne opačne. Takže je potrebné postupovať opatrne.
Legolas: musíš z toho luku viac strieľať, alebo ho nechaj nabracovaný pár dní až trochu sadne. Ten môj je už po niekoľko stoviek výstrelov celkom stabilný.
Teraz nasadím tetivu tak, že luk zapriem v rúčke o obe kolená (u seba) a rukami ho ohnem k sebe (najprv ho trochu rozhýbem...). Akurát tetivu mi musí nasadiť niekto iný, sám to nedám... Potom ho trochu vyrovnám, rozhýbem a je ok. Tak 5 min, ale zo začiatku minimálne 30 min kým bol stabilný.
Na ten rozrobený mongolský luk dám tetivu aj sám normálne cez nohu. Pretože nemá taký reflex, hlavne teda v rúčke.
Nejprve si zjistěte fakta, potom je můžete překroutit dle libosti.
Mark Twain

Avatar uživatele
woodan
Příspěvky: 110
Registrován: 18 Pro 2017, 18:28

Re: kompozitný luk

Příspěvek od woodan » 02 Led 2022, 18:48

dik za rady a odpovede. Pri ďalšom pokuse skúsim.

Jano
Příspěvky: 12
Registrován: 25 Zář 2021, 09:11

Re: kompozitný luk

Příspěvek od Jano » 28 Led 2022, 23:56

woodan napsal:
02 Led 2022, 18:48
dik za rady a odpovede. Pri ďalšom pokuse skúsim.
Aj keď reagujem opozdene, možno ti toto video ( kórejské ) ešte pomôže s opravou :

https://www.youtube.com/watch?v=HQdZ7bPGswQ Repair a horn bow with fish glue

( ďalšie zaujímavé opravy : https://www.youtube.com/watch?v=Jj6kWQxez3M Repair a torn bow
https://www.youtube.com/watch?v=1vBYIPZLVPo Part 2 Repair a torn bow ).

Odporúčal by som dôkladnejšie / hlbšie / do seba zapadajúce ryhovanie a možno aj predtvarovať "záplatu".
Dúfam, že nazbieraš dostatok elánu a oprava sa podarí - k tomu ti prajem veľa šťastia - lebo bez neho sa máloktorý kompozit podarí 8) .

Avatar uživatele
woodan
Příspěvky: 110
Registrován: 18 Pro 2017, 18:28

Re: kompozitný luk

Příspěvek od woodan » 31 Led 2022, 09:21

dik za inšpiráciu. Z luku som už odstránil roh aby som preskúmal jadro v danom mieste. Na skúšku som skúsil nasadiť tetivu...už len v rámci pokusu.
Přílohy
no_horn.jpg
no_horn.jpg (153.86 KiB) Zobrazeno 1326 x

Avatar uživatele
dav1dMldc
Příspěvky: 882
Registrován: 16 Kvě 2010, 19:44

Re: kompozitný luk

Příspěvek od dav1dMldc » 02 Ún 2022, 00:32

Načo si dal dole oba rohy? :wtf:
Nejprve si zjistěte fakta, potom je můžete překroutit dle libosti.
Mark Twain

Avatar uživatele
woodan
Příspěvky: 110
Registrován: 18 Pro 2017, 18:28

Re: kompozitný luk

Příspěvek od woodan » 02 Ún 2022, 07:51

ahoj, nemal som k dispozícii ďalšie rohy a pre budúcnosť som chcel vedieť či bolo jadro funkčné... Zdravý roh som odobral šetrne, takže je použiteľný.

MarekT
Příspěvky: 24
Registrován: 09 Zář 2021, 12:04

Re: kompozitný luk

Příspěvek od MarekT » 15 Dub 2022, 17:24

Prišla jar, stúpla vlhkosť a tak som konečne mohol pokročiť s turkom. Pred opracovaním rohoviny som ju na 10 minút naparil a prisvorkoval o rameno aby sa tvarovo prispôsobila.

1650033392010.jpg
1650033392010.jpg (70.06 KiB) Zobrazeno 906 x


Potom som pokračoval s teslicou a diy brúskou a o chvílu som mal rohovinu a jadro pripravené na drážkovanie, na ktoré niesom vôbec hrdý :D.

Teraz sa snažím vyplniť drážky lepidlom, prvý pokus nevyšiel, na rohovine sa po 4 dňoch vytvorili bubliny. Použil som rybý glej 4% a asi som to natieral príliš rýchlo. Lepidlo som zmyl a teraz to natieram s 2% kožným glejom tanex a čakám kým vrstva vyschne úplne kým dám ďalšiu, čo niekedy trvá aj 2 hodiny.


1650033391985.jpg
1650033391985.jpg (43.44 KiB) Zobrazeno 906 x
1650033391997.jpg
1650033391997.jpg (62.27 KiB) Zobrazeno 906 x
drážky.jpg
drážky.jpg (39.53 KiB) Zobrazeno 906 x
jadro.jpg
jadro.jpg (66.66 KiB) Zobrazeno 906 x

Tu sú tie bubliny

bubliny.jpg
bubliny.jpg (58.86 KiB) Zobrazeno 906 x

Avatar uživatele
woodan
Příspěvky: 110
Registrován: 18 Pro 2017, 18:28

Re: kompozitný luk

Příspěvek od woodan » 19 Dub 2022, 06:36

vyzerá to dobre :)

Avatar uživatele
dav1dMldc
Příspěvky: 882
Registrován: 16 Kvě 2010, 19:44

Re: kompozitný luk

Příspěvek od dav1dMldc » 20 Dub 2022, 00:29

Dobrý progres :thumbup: .
S tým lepením rohoviny a všeobecne je to strašný oprus, jednoznačne najhoršia časť výroby kompozitu...
Ten prípravok s guľou a šmirgľom máš načo? :wtf:
Nejprve si zjistěte fakta, potom je můžete překroutit dle libosti.
Mark Twain

MarekT
Příspěvky: 24
Registrován: 09 Zář 2021, 12:04

Re: kompozitný luk

Příspěvek od MarekT » 20 Dub 2022, 07:42

Nemám žiadny nôž ani dobrú škrabku, tak som si to vyrobil na vyformovanie konkávity do rohoviny :D Najprv som to nahrubo vysekal s teslicou, ale aby to lepšie pasovalo na drevo tak som to ešte vybrúsil.

Už som na piatom pokuse s tou rohovinou a stále sá tam robia bubliny. Asi budem musieť zmeniť drážky. Teraz majú až 1.2mm.

Jano
Příspěvky: 12
Registrován: 25 Zář 2021, 09:11

Re: kompozitný luk

Příspěvek od Jano » 20 Dub 2022, 22:31

Ahoj Marek,

oddýchneš si ty aj niekedy ? Neviem, ako to všetko stíhaš ( myslím aj tie laminátové ázijské luky ) a to ešte hneď v takej kvalite :shock: .
Aké gleje ( prosil by som čo najkonkrétnejšiu špecifikáciu ) si pri nanášaní používal ?
Niekde som čítal, že najväčšiu pevnosť má glejová vrstva asi do 0,1 mm hrúbky a potom to klesá, takže nad 0,5 mm je to už slabota ( asi polovica pôvodnej pevnosti, ale musel by som ten graf pohľadať, ak by to niekto potreboval presne ).

Takže ak by tvoje ryhovanie tvorili brázdy s prierezom pravidelných rovnoramenných/rovnostranných trojuholníkov s najväčšou hĺbkou aj šírkou ( pri špičkách ) brázdy do 0,1 mm - bol by to ideálny prípad. Drevo by si už potom ani ryhovať nemusel, stačilo by, keby na špičky brázd priliehalo naplocho ( ale tie špičky by museli byť naozaj ostré :D :D :D ).

Prajem ti čo najrýchlejšie úspešné prekonanie tejto fázy ( BTW - k poslednému odstavcu sa vyjadrovať nemusíš ) !

MarekT
Příspěvky: 24
Registrován: 09 Zář 2021, 12:04

Re: kompozitný luk

Příspěvek od MarekT » 20 Dub 2022, 23:25

A to som si vybral non-matching grooves, aby to bolo jednoduchšie :D
Najprv som to skúšal s vizinou, a potom s kožným glejom 200 bloom strength.
Bubliny sa vždy objavili potom ako som prešiel na hustejšie lepidlo asi 10%, ktoré zaplní drážky a potom sa kvôli nízkej koncentrácií ešte výrazne stiahne.

Tak ma napadlo, či sa stým turci takto srali, a či tam po tom základnom sizingu s 3% lepidlom proste nedali hneď nejaké 45% ktoré sa tak už nesťahuje a rovno to aj zlepili.
A vôbec tie drážky na turkoch vyzerajú akoby ich robili s nejakým šutrom a nie škrabkou :D a majú tak 0,3mm hĺbku. To by nebol taký problem vyplniť lepidlom.

a.jpg
a.jpg (207.85 KiB) Zobrazeno 822 x

Avatar uživatele
dav1dMldc
Příspěvky: 882
Registrován: 16 Kvě 2010, 19:44

Re: kompozitný luk

Příspěvek od dav1dMldc » 21 Dub 2022, 20:24

MarekT napsal:
20 Dub 2022, 07:42
...na vyformovanie konkávity do rohoviny...
Mal som na to podozrenie, ale nebolo mi jasné, ako udržíš rovinu pri brúsení. :wtf:
MarekT napsal:
20 Dub 2022, 23:25
...či sa stým turci takto srali...
Keď som lepil rohovinu ja, mal som drážky ako na tom tureckom luku, teda asi 0.5mm. Glej som mal normálne hustý, nie nijak extra riedky, a nanášal som ho nahrubo prstom kvôli tomu, aby sa na ňom netvorili bubliny. Akonáhle vrstva začala zasychať a sťahovať sa do drážky som aplikoval ďalšiu vrstvu, až kým neboli drážky zaplnené. Práve ak máš riedky glej a necháš ho úplne zaschnúť tak tým zmrštením sa odlepí od stien drážky a utvorí sa bublina.
Nejprve si zjistěte fakta, potom je můžete překroutit dle libosti.
Mark Twain

Odpovědět

Vrátit se na “Historická střelba”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 9 hostů