Terez - Měšťanka cca 1450+

Komplexní poradenství v rekonstrukci historických a fiktivních postav.
Avatar uživatele
Terez
Příspěvky: 21
Registrován: 15 Črv 2008, 19:36
Místo/Bydliště: Praha

Terez - Měšťanka cca 1450+

Příspěvek od Terez »

Zdravím všechny.. Nejsem uplný začátečník, ale až nedávno jsem se začala zajímat o to, aby kostým vypadal jinak než kostým na maškarní a abych trefila alespoň koukatelné minimum, takže moc znalostí ještě nemám.. Navíc nemáme ve skupině žádnou ženskou a s pány si můžu popovídat spíše jen o zbroji a zbraních a zase zbroji a zbraních :D Prostě dámské šaty, zavití, vaření (tedy jinak než hotové jídlo v misce) nepatří u nás mezi žhavá témata...

Nuže.. šaty jsou pokusem o 15.století.. blíže spíš 2. polovinu 15. století... nevím jestli se moc hodí do Čech, kamž bych nejraději směřovala (jsem si nejdříve nechala s nadšením ušít šaty a pak až o nich začala víc přemejšlet.. chjo). teď bych určitě volila tlumenější barvy, případně obráceně spodníXvrchní šaty, protože zeleno-červenou kombinaci jsem sice vyobrazenou našla, ale červené šaty byly vždy jako spodní (nevíte jestli to může mít nějaký konkrétní důvod?)

Obojí šaty, zástěra i čepec jsou lněné, plášť je starý flaušový.. ale na zimu, až moje švadlena zase začne šít ho chci vyměnit za vlněné svrchní šaty..Stejně tak bude následovat vlněná kapuce (kápě) a na jaro spodní bílé šaty.. Jen už se do toho nechci vrhat po hlavě..

postupně bych chtěla začít i vybavovat kuchyň (pracuje se na tom,ale pořád pomalu) a pořídit si lepšejší boty se švem dovnitř, ale to je spíš hudba budoucnosti, podle toho jak budou penízky...

tady je odkaz na některá fota:

šaty komplet: http://terezw.rajce.idnes.cz/fotky/#DSC03939_kopie.jpg
čepec: http://terezw.rajce.idnes.cz/fotky/#02072008202.jpg
čepec: http://terezw.rajce.idnes.cz/fotky/#02072008207.jpg

(Chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to jak nosit čepec, tak aby na hlavě skutečně držel, takže na první fotce je dočasně nahrazen slamákem)